Рекомендації щодо
організації роботи з обдарованими дітьми
Міський (районний)
рівень
I.
Створення міської (районної) олімпіадної школи;
II.
Організація роботи з молодими спеціалістами (індивідуальні бесіди з метою
виявлення труднощів у роботі молодого вчителя, надання йому практичної
допомоги, консультацій щодо методики та технології роботи з обдарованими дітьми,
відвідування уроків досвідчених
вчителів-методистів тощо);
III.
Планування та проведення заходів щодо роботи з обдарованими дітьми
(проведення учнівських олімпіад з інформатики, участь у Інтернет-олімпіадах,
Інтернет-турнірах; очно-заочній літній школі для юних інформатиків, конкурсів
творчих робіт МАН, участь у дистанційних консультацій на форумі, чаті);
Шкільний рівень
I етап – аналітичний – виявлення
обдарованих дітей, активізація урочної і позаурочної діяльності як єдиного
процесу, направленого на розвиток пізнавальних здібностей учнів.
Метою цього етапу має бути ні в
якому разі не упустити дитину, яка має певні розумові задатки. З цією метою
слід більш тісно співпрацювати із вчителями природничого циклу.
II етап – діагностичний – на
цьому етапі проводиться індивідуальна оцінка пізнавальних, творчих можливостей
і здібностей дитини через різні види діяльності: учбову і позакласну.
Важливо оцінити творчий потенціал
кожної людини, щоб допомогти йому і дати можливість розвиватися надалі в потрібному руслі.
Фактором успішності цього етапу
має бути проведення курсів за вибором, гурткової роботи присвяченій
програмуванню. Виявлення обдарованої дитини це нелегка робота, але дати оцінку
її творчим, нестандартним здібностям ще складніше.
Якщо у людини немає вираженої
потреби пізнання (постійно думати про основну потребу), то важко розраховувати на продуктивну творчу
діяльність.
Творчість — це, перш за все,
наполеглива, копітка, натхненна праця, яка вимагає максимальної напруги
фізичних і духовних сил людини. Не кожна людина здатна стати творцем, також як
не кожна людина може стати трудоголіком, бо це дуже складний процес, який
повинен захопити людину і зайняти всі його думки, час, відчуття і ін.
III етап – етап формування,
поглиблення і розвитку здібностей учнів – старша школа є особливим освітнім
простором, в рамках якого, з одного боку, завершується виконання суспільством
його обов'язкової функції по формуванню соціально-адаптованих осіб, а з іншого
боку, реально відбувається поступова переорієнтація домінуючої освітньої
парадигми з переважною трансляцією системи ЗУНов до створення умов для
становлення комплексу компетенції, які розглядуються як здібності людини реалізувати
свої задуми в умовах багатофакторного інформаційного і комунікаційного
простору.