В АСПЕКТІ ЩОДО ФОРМУВАННЯ КОМПЕТЕНТНОСТЕЙ ПЕДАГОГІВ
ШКОЛИ
З ПРОБЛЕМИ "ОСОБИСТІСНО-ОРІЄНТОВАНЕНАВЧАННЯ”
Сьогодні в умовах упровадження особистісного
підходу значно зріс інтерес до проблеми розвитку творчого потенціалу сільського
вчителя.
Процес
підготовки вчителя є процесом управління навчанням дорослих. Найбільш ефективною в цьому випадку вважається
андрагогіка (педагогіка-містецтво навчання дітей, андрагогіка – мистецтво й
наука допомогати дорослим у навчанні).
Орієнтація
на людину і її потреби, створення в школі умов, які забезпечать всебічний
розвиток особистості кожного школяра та вчителя і сприятимуть ефективній
індивідуальній та колективній діяльності в різних внутрішкільних системах, -
така суть нової парадигми внутрішкільного управління, його оновлення в сучасних
умовах.
Реалізація
особистісних можливостей, розкриття внутрішнього потенціалу вчителя, умови для
успішної творчої діяльності в школі – ось на чому повинна грунтуваться робота
як директора, так і заступника директора школи.
Класному
керівнику для підготовки співбесіди з учнями
щодо
закінчення навчального року
1.Зробити і здати підсумкову
відомість успішності, зафіксувавши результати
успішності для себе в зошиті класного керівника. Проаналізувати результати
успішності та поставити перед собою завдання з індивідуальної роботи з
учнями на наступний рік.
2.Оформити і здати журнал.
3.Оформити особисті справи учнів,
перевірити наявність всіх особистих.
4.Домогтися того, щоб усі учні здали книги до бібліотеки.
5.Перевірити, чи доведено до кожної дитини та її батьків підсумки закінчення
навчального року.
6.Ретельно підготуватися до співбесіди з
керівництвом школи за підсумками класного керівництва в навчальному році. Для
чого мати при собі під час співбесіди:
Програма індивідуального супроводу обдарованих учнів з математики 3 клас вчителя Папу С. В.
«Обдарованість – це системна якість психіки, що
розвивається
протягом життя і визначає можливість досягнення людиною більш високих
результатів в одному або декількох видах діяльності порівняно з іншими людьми»
Д.Б.Богоявленська
Пояснювальна записка.
Проблеми розвитку обдарованої дитини цікавлять
спеціалістів різних галузей науки. Адже обдаровані діти – це неабиякий творчий
потенціал усього суспільства. Реалізація потенціалу є актуальним завданням
сучасної освіти. Головна мета цієї діяльності – впровадження ефективних методичних засобів та технологій
пошуку, навчання, виховання й самовдосконалення обдарованих дітей.
«Математичний лабіринт і я» – це програма спрямована на
інтелектуальний розвиток учнів, удосконалення їх обчислювальних навичок, на
розвиток інтуїції та математичних здібностей.
Вона розрахована на проведення додаткових занять з
математики у позакласній роботі для здібних учнів 3 класів.
На заняттях використовуються нестандартні форми роботи,
різноманітні завдання з логічним навантаженням, цікавий дидактичний матеріал.
Мета: удосконалювати обчислювальні навички школярів, сприяти їх
інтелектуальному розвитку, створювати атмосферу творчого натхнення, виховувати
інтерес до математики.
Основні завдання:
·Створювати умови для пізнавальної активності учнів в поза навчальній
діяльності;
·Розвивати логічне мислення;
·Удосконалювати вміння розв’язувати задачі;
·Розвивати абстрактну уяву;
·Виховувати прагнення дізнатися більше, ніж у підручнику;
·Розвивати навички просторової орієнтації;
·Виховувати організованість, самостійність, зацікавленість, бажання
здобувати знання.
Програма індивідуального супроводу обдарованих учнів з хімії 7 клас учителя хімії Демешко І. І.
Пояснювальна записка
Недоліком традиційної системи
навчання була стандартизація багатьох моментів: єдиний для всіх час на
оволодіння програмою, єдина для всіх тривалість уроку, єдині теми ведення
уроку, зумовлені індивідуальністю вчителя, але не учнів. Слабка орієнтованість
школи на формування і розвиток індивідуальності учня, слабкий облік і розвиток
його різноманітних здібностей та інтересів тягне за собою ряд негативних явищ у
навчальній роботі: невисока навчальна мотивація школярів, навчання нижче своїх здібностей, пасивність і безпорадність
учнів і результат усього цього - випадковий вибір професії та шляхів
продовження освіти.
Одним з напрямків державної програми роботи з обдарованою молоддю є забезпечення формування інтелектуального потенціалу нації шляхом створення оптимальних умов для виявлення обдарованої молоді і надання їй підтримки в розвитку творчого потенціалу, самореалізації такої молоді та її постійного духовного самовдосконалення.
Старшокласникам потрібно надати можливість навчання в
заочних, очно-заочних і дистанційних школах, що дозволяють їм незалежно від
місця проживання освоювати програми профільної підготовки. Потрібно розвивати систему олімпіад та конкурсів для школярів.Учнів необхідно залучати в дослідницькі проекти та творчі заняття, щоб навчити
винаходити, розуміти й освоювати нове, висловлювати власні думки, приймати
рішення і допомагати один одному, формулювати інтереси і усвідомлювати свої
можливості.
Мета
програми: створення умов для
розвитку природних задатків учнів, інтелектуального потенціалу та
самореалізації особистості.
Завдання:
1) реалізувати пізнавальні можливості учнів на основі
оновлення змісту освіти;
2) використовувати інноваційні технології, що мають
можливості розвитку обдарованості;
3) розвивати освітні потреби учнів через оптимальне
поєднання основної, додаткової та
індивідуальної освіти.
Очікуваний
результат:
§вміння знаходити і аналізувати потрібний
матеріал з науково-популярної літератури чи Інтернету;
§підвищення рівня індивідуальних досягнень
дітей в освітніх областях, до яких у них є здібності;
§підвищення рівня володіння дітьми
общепредметних і соціальними компетенціями;
§задоволеність дітей своєю діяльністю;
§адаптація дітей до соціуму в теперішньому часі
і в майбутньому.
Методичне
забезпечення програми;
-Впроваджувати в практику ранню діагностику
обдарованості дітей;
-Забезпечити науково-методичну, соціально-правову,
психолого-педагогічну підтримку талановитих дітей;
-Організувати роботу гуртків природничого напрямку, розробити відповідні навчальні програми;
Програма індивідуального супроводу обдарованих учнів з хімії 8-9 клас учителя хімії Демешко І. І.
Пояснювальна записка
Хімія – одна із найважливіших природничих
наук, яка відіграє значну роль у
створенні сучасної наукової картини світу. На кожному кроці ми бачимо необхідні в
нашому житті предмет, виробництво яких неможливе без застосування хімічних
знань. Чимало важливих хімічних процесів відбувається в живих організмах. Тож
людям, які мріють присвятити своє життя медицині чи фармакології, металургії,
нафтохімії, парфумерному або сільськогосподарському виробництву, украй
потрібні ґрунтовні знання з хімії.
Хімію традиційно вважають «важким» предметом, що взагалі цілком
обґрунтовано . Перешкоди, які виникають на шляху вивчення хімії в школі, можна
звести до декількох ключових:
1)відсутність інтересу до предмету;
2)незнання хімічної термінології та номенклатури;
3)невміння застосовувати знання з математики;
4)невміння працювати з інформацією.
Досвід роботи вчителів хімії свідчить, що інтерес учнів до хімії
як навчального предмета формується на початковому етапі її вивчення. Саме в цей
період учні виявляють бажання відвідувати додаткові заняття, більше дізнаватися
про захоплюючий світ хімічних сполук, про застосування хімічних знань у
суспільному виробництві, про роль хімії в забезпеченні добробуту людини. У
кожному класі знаходяться учні, які ставлять нестандартні для їх віку та рівня
знань питання а особливо питання практичного змісту, що потребують проведення
хімічного експерименту.
- знакомство педагогов с научными данными о психологических
особенностях и методических приемах работы с одаренными детьми;
-обучение через методическую учебу, педсоветы, самообразование;
- накопление библиотечного фонда по данному вопросу;
- знакомство педагогов с приемами целенаправленного педагогического
наблюдения, диагностики;
- проведение различных внеурочных конкурсов, интеллектуальных игр,
олимпиад, позволяющих учащимся проявить свои способности.
2. Создание условий для
оптимального развития одаренных детей, чья
одаренность на данный момент может быть еще не проявившейся, а также
просто способных детей, в отношении которых есть серьезная надежда на качественный скачок в развитии их
способности.
- отбор среди различных систем тех методов и приемов, которые способствуют
развитию самостоятельности мышления инициативности и творчества;
- предоставление возможности совершенствовать способности и совместной
деятельности со сверстниками, научными руководителями через самостоятельную
работу.