Продуктивна праця учнів
Спрямована вона на
створення матеріальних цінностей. її організаційні форми на різних вікових
етапах неоднакові. Для молодших школярів продуктивна праця поєднується з грою,
передбачає використання спеціально виготовлених для дітей інструментів та
обладнання. Підлітки і старші школярі працюють в однакових умовах з дорослими,
користуються тими знаряддями праці, що й вони, отримують трудові завдання,
планують порядок роботи, контролюють її виконання й оцінюють результати. Продуктивна
праця учнів може бути організована в навчальних майстернях, у процесі
виготовлення продукції на замовлення, на пришкільних ділянках, під час трудової
практики на виробництві й у сфері обслуговування.
Виховні можливості
участі школярів у продуктивній праці виявляються у тому, що, працюючи поруч з
дорослими, вони прилучаються до життя суспільства, набувають життєвого досвіду,
виробляють у собі вміння спілкуватися у виробничій сфері, опановують ефективні
прийоми виробничої діяльності. Виготовляючи продукцію власними руками, вони
усвідомлюють свої можливості, починають відчувати впевненість у собі, у власних
силах, а сам вигляд добре зробленої речі приносить естетичне задоволення, а
плата за роботу переконує їх в значущості цієї праці. Крім того, самостійно
зароблені гроші вчать бережливості, раціональної організації власного життя,
вміння співвідносити задоволення потреб з реальними можливостями. Продуктивна
праця вдосконалює трудові вміння і навички, привчає до трудових зусиль,
розвиває суспільну активність, волю, дисциплінованість, відповідальність,
ініціативу, точність і ретельність.
|