Форми атестації
1. Екзамен
Екзамен – форма іспиту, під час якої
атестований відповідає на питання та виконує завдання, які вказані в
екзаменаційному білеті, в усній чи письмовій формі. Кількість питань у
білеті – 3 (науково-теоретична, методична та психолого-педагогічна підготовка).
Оцінюється за 2-х бальною системою. Мінімальна сума балів для здачі екзамену –
0,6.
2. Співбесіда
Співбесіда – форма іспиту, під час якої
атестований відповідає на питання та виконує завдання, запропоновані членами
атестаційної комісії. Відрізняється від інших форм іспиту (наприклад, екзамену)
тим, що пропонує вільну бесіду з атестовуваним. Іспит у формі «Співбесіда» включає в себе оцінку знань з науково-теоретичної,
методичної та психолого-педагогічної підготовки. Оцінюється за 2-х бальною
системою. Мінімальна сума балів для здачі екзамену – 0,6.
3. Захист науково-методичної розробки
Захист науково-методичної розробки представляє собою короткий
аналітичний звіт атестовуваного про суть проведеного науково-педагогічного
дослідження з проблем навчально-виховного процесу.
Захист проводиться з
використанням необхідного наочного матеріалу (плакати, таблиці, слайди тощо) та
технічного забезпечення (відео- та аудіо-апаратура, комп’ютер тощо). Письмовий варіант (докладний зміст) науково-методичної розробки
для попереднього ознайомлення надається атестаційній комісії разом із заявою
про атестацію.
Захист повинен вміщати такі обов’язкові елементи:
ІІ категорія:
- проблема, яка міститься в основі науково-методичної розробки;
- ціль, задачі, новизна науково-методичної розробки;
- методи та засоби, що використовуються;
- форми організації процесу навчання (виховання);
- оцінка результатів науково-методичної розробки.
І категорія:
- обов’язкові елементи для вчителів
ІІ категорії (див. вище);
- використані методи та засоби для різних форм організації процесу
навчання (виховання);
- методичний аналіз науково-методичної розробки.
Вища категорія:
- обов’язкові елементи для вчителів
І категорії (див. вище);
- актуальність розробки;
- предмет, об’єкт та методологія
дослідження;
- теоретична та практична значущість розробки;
- методика оцінки результатів науково-методичної розробки;
- матеріали з апробації.
Загальний час захисту
науково-методичної розробки – 30-45 хвилин.
4. Захист дослідницько-експериментальної роботи
. Захист
дослідницько-експериментальної роботи полягає в короткому аналітичному
звіті атестовуваного про суть проведеного педагогічного експерименту.
Захист проводиться з
використанням необхідного наочного матеріалу (плакати, таблиці, слайди тощо) та
технічного забезпечення (відео- та аудіо-апаратура, комп’ютер тощо). Письмовий варіант (докладний зміст)
дослідницько-експериментальної роботи для попереднього ознайомлення надається
атестаційній комісії разом із заявою про атестацію.
Захист повинен містити такі обов’язкові елементи:
ІІ категорія:
- проблема, яка міститься в основі дослідницько-експериментальної
роботи;
- об’єкт
експериментального дослідження;
- ціль, задачі та гіпотеза дослідницько-експериментальної роботи;
- використані методи та засоби;
- форми організації та програма експеримента;
- оцінка результатів дослідницько-експериментальної роботи чи
нововведення, що перевіряється.
І категорія:
- обовязкові елементи для вчителів ІІ категорії (див. вище);
- програма експеримента;
- використані методи та засоби для різних форм організації
дослідницько-експериментальної роботи;
- характеристика отриманих результатів експеримента.
Вища категорія:
- обов’язкові елементи для вчителів
І категорії (див. вище);
- актуальність роботи;
- новизна та практична значущість роботи;
- методичний аналіз роботи;
- матеріали з апробації та рекомендації до впровадження (посилання на
авторські навчальні та методичні посібники, інструкції, рекомендації
тощо).
Загальний час захисту
науково-методичної розробки – 30-45 хвилин.
5. Творчий звіт
Творчий звіт – комплексний захід, який
відображає цілісну систему роботи педагога з рішення педагогічних питань.
Творчий звіт передбачає:
5.1. Організацію виставки, яка наочно відбиває систему
роботи (доклади, розробки окремих тем, поурочні плани, авторські зразки
дидактичних матеріалів, наочні посібники, таблиці, варіанти авторських програм,
роботи дітей тощо).
5.2. Прослуховування докладу, який у загальному вигляді
розкриває досвід роботи.
Творчий звіт педагога, що
атестується, на засіданні МО
__________________________________________________________________
(ПІБ учителя)
Протягом звітного періоду з __________ по __________ викладав у _________
(назва
закладу) предмет __________ (назва дисципліни).
За цей період було виконано таку роботу:
1. Навчально-методична:
•
методичні розробки (назви тем);
•
відкриті уроки;
•
навчально-методичне забезпечення предмету;
•
інструктивно-методичні матеріали до семінарських, практичних, та лабораторних
робіт;
•
завдання та методичні рекомендації для самостійної роботи учнів тощо;
•
матеріали контролю знань (моніторингові дослідження);
•
тести контролю знань; (допускається продовження, коригування).
2. Результати роботи:
•
навчальна
робота в ____________ р. (порівняти з минулими роками).
3. Позакласна робота:
•
участь в олімпіадах;
•
конкурсах МАН;
•
ЗНО;
•
інших конкурсах;
•
робота гуртків, факультативів (допускається продовження,
коригування).
4. Підвищення кваліфікації:
•
індивідуально-творча робота в межах курсів підвищення кваліфікації;
•
післякурсова самоосвітня діяльність;
•
робота над науково-методичною темою.
5. Робота в МФ (методичні форми):
•
на рівні НЗ;
•
на рівні міста (району);
•
на
обласному рівні.
6. Розвиток навчально-технічної бази
кабінету.
7. Інші роботи.
8. Перелік публікацій та методичних матеріалів, представлених
педагогом до атестації.
9. Виконання програм та
іншого педагогічного навантаження.
Висновки МО про:
1. Цінність досвіду педагога.
2. Результативність
впровадження в навчальний
процес сучасних методів навчання.
3. Застосування інформаційних, комп’ютерних
технологій навчання.
4. Організаторські та творчі
здібності педагога.
5. Результативність
роботи за атестаційний період.
|